söndag, mars 01, 2009

Favorit i repris?

Har återigen konstaterat att det är helt omöjligt att se på melodifestival i samma rum som en trettonåring. Gårdagskvällen avlöpte ungefär exakt som den förra lördagen; födelsedagskalas för galen släkting, alla inklämda i ett jättelitet vardagsrum och alla med jättemånga högljuda åsikter kring allt som visas på tv. Med resultatet att jag inte har någon åsikt alls om startfältet som var igår.
Hörde ni!!!
Ingen åsikt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NADA!!!!!!!!!!

Missade också reprisen idag.
Morr.

Okej, jag har en åsikt. Och den är att jag är besviken över att Star Pilots inte gick vidare. Och då vet jag inte om det är för att jag lyckades höra den låten i allt brus, eller om den verkligen var okej.....

återstår att se...

Försöker natta dottern medan jag skriver (pappa jobbar på bion ikväll...) och det är lättare sagt än gjort kan jag berätta. Ungefär som varje kväll.
Det går bra med pyjamas, tandborstning, ev bad/dusch, och välling, men sen är vi inte överens längre. Jag säger godnatt, och Ida säger varför då?...
typ....
Så här:
Mamma lägger ner Ida, stoppar om och ser till att Kaninen (med stort K!!!!) är på rätt plats, stoppar in nappen och säger Godnatt. Går ut. Ida skuttar upp, slänger Kaninen (med stort K!!!) och nappen på golvet utanför sängen och vrålar i fem minuter (5-minutersmetoden ni vet.... funkar??? Nja...) Mamma går in.

Mamma lägger ner Ida, stoppar om och ser till att Kaninen (med stort K!!!!) är på rätt plats,
stoppar in nappen och säger Godnatt. Går ut. Ida skuttar upp, slänger Kaninen (med stort K!!!)
och nappen på golvet utanför sängen och vrålar i fem minuter. Mamma går in.

Mamma lägger ner Ida, stoppar om och ser till att Kaninen (med stort K!!!!) är på rätt plats, stoppar in nappen och säger Godnatt. Går ut. Ida skuttar upp, slänger Kaninen (med stort K!!!) och nappen på golvet utanför sängen och vrålar i fem minuter. Mamma går in.

Mamma lägger ner Ida, stoppar om och ser till att Kaninen (med stort K!!!!) är på rätt plats, stoppar in nappen och säger Godnatt. Går ut. Ida skuttar upp, slänger Kaninen (med stort K!!!) och nappen på golvet utanför sängen och vrålar i fem minuter

Mamma lägger ner Ida, stoppar om...

och ja, så fortsätter vi en stund. En lååååååååååååååång stund.

Därför kan man mellan 18 och 19.30 bara göra saker som tar max fem minuter, alternativt man ser till att man kan göra nåt som går att avbryta var femte minut...

Japp. Välkommen till oss på kvällarna.... =/

Imorn är det iallafall dags.
Det känns inte så mentalt, men det är dags.
Och allt jag kan tänka på nu är, shit vad skönt det ska bli med en riktig lön =)
Allt annat har jag förträng =)

Så ikväll är min huvuduppgift (förutom att gå in och stoppa om och.. ja ni vet...) att bara göra saker som jag mår bra av. Det inkluderar att dricka gott kaffe, äta choklad, skita i att städa eller diska, kanske ta ett bad, fila naglarna (de stackare som är kvar) och möjligen ringa och höra hur Janne har det på bion, tillsammans med Män som hatar kvinnor =) Upplyftande tillvaro...

Tjohej.

Inga kommentarer: