torsdag, mars 26, 2009

Mina älsklingar

Jag är förkyld.
Ida är boven, och jag är förkyld.
fel - Dagis är boven, och jag och ida och Janne är förkylda.
Till och med katten är förkyld. Verkar det som iallafall. Eller så gör hon bara som vi.

En väsentlig skillnad finns dock.
Jag och Janne vill bara sova hela tiden, och är helt apatiska för att vi är så förkylda. Han har dessutom en mansförkylning.... ja ni fattar....
Ida vill aldrig sova. Trots att hon är jättetrött, jättesnorig och jättehostig.

Det går liksom inte ihop.

Men för att underlätta (????????????) så for Janne imorse till Stockholm på nån high-life-personalfest och lämnade mig i snorträsket ensam med ett galet barn och en galen katt.

Så nu sitter jag här i min ensamhet (Ida och katten har faktiskt somnat båda två) och funderar på hur fort jag ska kunna gå och lägga mig.

Fast först måste det torkas matrester, tvättas dagiskläder, rensas gamla använda pappersnäsdukar runt om i hela lägenheten, torkas snor från de båda golvspeglarna som finns i det här hemmet (varför är det så kul med speglar???), samt försöka värka fram ett dagisschema tills imorn.

Man kan inte annat än älska dom =)
(tänk på det Kajsa!!!!!! ;-) och glöm inte bort det.)

Gnatt....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske lite för sent för Kajsa att tänka på det nu! Hon får nog stå sitt kast... :)

Anonym sa...

Jo jag vet hur det är. Har varit barnvakt åt sjuka barn förut.. hats för stunden men det går över ;)

Från ruckel till palats sa...

Oooo vad roligt att du också har en blogg. *lägger till på "att läsa listan"* Jag hittade hit via BMF:s blogg... grävande journalist du vet :-)
/Maria