Ja visst låter det trevligt!!!
Det var precis vad det var också =)
Här följer en rapport av den fantastiska bröllopspresenten några vänner hade den extremt goda smaken att ge oss.
För att lugna alla oroliga, så kan jag ju i början tala om att ja, Ida var hemma med farmor, och farmor-träningen har givit goda resultat - jag är inte ens säker på att hon har märkt att vi har varit borta. Ida alltså.
På lördagseftermiddagen kvistade vi iväg till Gålsjö bruk, den gamla stiftsgården som nu är i privat regi, och där jag inte har varit på 100 år känns det som. Där skulle vi få avnjuta en spansk gourmetmiddag inkl 5 rätter, och - visade det sig senare - ett exklusivt vinpaket som vi köpte till middagen också, med lika många skitdyra viner. Det fanns många, förutom vi, som hade samlats, så det var säkert typ 45 pers till, och 95% av dem var nog mycket bättre vinkännare än vi, men hon somiliern (stavning?) berättade rätt mycket om vinerna och så drack vi ju för en gångs skull vin som passade till den mat som serverades.
Maten ja, det var ju först lite små tapas, och så sen en lätt rätt med pilgrimsmusslor (inte min grej skulle det visa sig...). Sen kom huvudrätten med marinerad hjortfilé och nån himmelsk sås med bacon och skinka. Efterrätt 1 med "ost och kex" fast på tjusigt spanskt sätt, och faaaaaaantastisk efterrätt 2 med vit och mörk chokladmousse.
Ja ni fattar ju.
Men med hela konceptet mat/vin så satt vi till bords i fem timmar.
FEM TIMMAR.
5.
Ena handens fingrar alltså.
Tror ni man var nåt trött efteråt då...
Men så gott det var.
Stupade i säng kl halv ett, så romantiskt blev det *haha*
Men kul var det, och efter en frukostbuffé med det mesta (våfflor inkluderat, fattar ni!!! slår de flesta hotell jag har bott på!), så kvistade vi hem igen.
Lätt bakis idag faktiskt =)
Nu lär det väl dröja innan vi kommer iväg på nåt sånt här igen. Men vi har faktiskt bestämt att vi ska försöka göra nåt sånt igen, ett par ggr om året, bara för att få göra nåt annat än att renovera och jobba typ. Får se om vi kan hålla det då. Även fast man vill bli klar med det man håller på med här hemma också, så kan man inte bara köra ner huvvet och tjura, som Anneli skulle säga ;-)
Man måste leva och njuta av livet också =)
Ja det var den helgen det iallafall, tack igen alla som har varit med och bidragit till den =)
Hoppas på fortsatt bra väder i veckan så vi kan vara ute mycket, det behövs promeneras en del för att bli av med den här 5-rätters middagen!
Och så på torsdag har jag ju, (dum som ett spån när lägenheten ser ut som den gör!!!) bjudit in mina barnvagnsgrannar här på fika efter promenaden...
*suck*
Det måste verkligen saneras... och plockas undan!!!
och så måste jag på nåt fint sätt försöka få dom att fatta att vi har nyss börjat renovera rucklet *suck*
Ångest.
Det funkar också
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar