så därför har jag tänt ljus i hemmet för första gången på mycket länge.
Ljussäsongen inleds härmed.
Det blir lite ljus tänt då man inte jobbar....
Sambandet däremellan får ni tänka ut själv =)
Men tråkit, ingen barnvagnsrullning idag, vilket ledde till trötthetsbråk mellan mig och dottern, som vägrade sova inomhus =/ samt en katastrofstart på tredje omgångens stegtävling som drog igång idag. Töntiga 2500 steg bara.
Hoppas på omedelbar bättring redan imorgon, men det ser vädermässigt inte så bra ut.
Blir det lika dåligt i helgen får jag ägna tiden åt att ta hand om två frustrerade barn istället för ett =/ Nån kommer att bli fruktansvärt sur om han inte kan vara ute och gräva som planerat....
I övrigt så har jag blivit galen säkert 10 gånger idag. Jag lägger konstant bort saker som jag senare ska använda, och när senare kommer, så har jag glömt vart jag har lagt grejerna.
Jag har tillbringat varje kväll den här veckan, med att leta efter ett barnvagnsöverdrag modell vinter, som nu borde passa bra till tidiga morgonpromenader i kylan, men tyvärr så har jag lagt det på nåt bra ställe, som jag givetvis nu har glömt. Använde det i våras. Jag har idag också letat efter min klocka, min nya patientbricka som jag VET kom med posten i veckan, fjärrkontrollen till stereon, ett par byxor som jag hade senast förra helgen men som sen är spårlöst försvunna, samt ett paket värmeljus som jag köpte för ett par veckor sen. Alla dessa saker har jag mer eller mindre medvetet lagt undan för senare användning, men ALLT ÄR BORTA!!!
Och så stor lägenhet har vi inte.
Vad göra?
Man kan ju inte börja skriva upp allt, hur skulle det se ut???
Tyvärr så är det inte bara mina saker som försvinner... många av familjebråken här handlar precis om det.... *suck*
Jag vet inte om jag kan säga att det har med åldern att göra, men det har eskalerat de senaste två åren.
Tänker inte spekulera mer i det, istället kanske jag borde lägga energin på att leta efter dom grejer som jag vill hitta =/
Jag behöver kaffe.
Och baj the wej, skönt att vara USA... I blickfånget jämt, typ =/
Det funkar också
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar