Vad alla föräldralediga bör ha:
1. Softshellbyxor med fleecefoder.
Gör barnvagnspromenaderna till ett rent nöje, vilken tid på dygnet det än är, i vilket väder som helst! HM 398 kr, värd varenda spänn. Korviga långkalsånger, släng er i väggen!!!
2. Andra föräldralediga att fördriva dagarna med.
Käkade våfflor hos en idag, käkar lunch hos en annan imorn, ut med en tredje på onsdag, och de två återstående på torsdag. Jäklar, det är stressigt att vara ledig....
3. Smidig men bra digitalkamera.
Så man kan fota alla tillfällen i flykten då man är ute och rumlar med, i mitt fall, tjejen.
Hon måste ju komma ihåg vad hon har gjort alla dessa bäbistimmar =) Jag är extremt nöjd med min Canon G9.
4. Stående rabatt på såna ställen som Barnens Hus och Babyproffsen.
Det går en del pengar kan man ju lugnt säga.... Julklappstips till er som fortfarande funderar!!!
5. En snäll farmor till barnet.
Jag älskar min!!! VAD skulle vi göra utan henne? Ida börjar uppskatta henne mer och mer också märks det, och det känns himla bra. Mer farmödrar till folket!!!
Det funkar också
8 år sedan
1 kommentar:
Att följa din mammahemmatid så tycker jag att jag ser en förändring hos dig -- är det så kanske?
Lite mer lugn, lite mer njutande av annat än jobb, lite mer basic needs...
Det ska bli enormt roligt när du väl kommer tillbaka och jobbar -- saknar dig så!
Och du får använda de där byxorna i jobbet också, om du vill!
*kram*
Skicka en kommentar