Man har många maskiner när man har hus. Och inte bara när man har hus, alla har ju en del maskiner hemma. Bilar, cyklar, moppar, osv. Men få har en grävmaskin.
Det skulle vi ha haft nu, när vi återigen har börjat gräva. Jag har nog aldrig grävt så mycket i hela mitt liv som nu sen vi köpte hus. Först grävde vi ner en elkabel tvärs över gården för att dra el i uteplatsen. Sen grävde vi efter bergvärme. Det fick vi lite hjälp med av en grävmaskin, men det blev en del spadgrävande där med. Sen grävde vi runt grunden för att isolera, och nu är vi på g att gräva igen efter det. Jo, och så gräver vi ner en elkabel till. I en jordmån som skulle klassas som rullstensås av vilken arkeolog som helst. Suck. Jag var inte en grävare då jag var liten (sandlåda osv.) och jag är inte en grävare nu heller. Men man måste ju offra sig för laget. Förhoppningsvis bättrar grävande på mina biceps, eller mina håriga vader. Det hade jag varit glad för om jag hade varit en sån som brydde mig om sånt.
Men det skulle inte skada med en grävmaskin i garaget, det vill jag lova. Det är garanterat inte sista gången vi gräver på den här tomten, så det kanske hade varit en schysst investering. Istället har vi i nämnd ordning investerat i följande maskiner; Vinch (stavning?), Högtryckstvät, Slipmaskin, Elektrisk gersåg, Påslös dammsugare, Trilobite (robotdammsugaren), miniskruvdragare, Handöverfräs, och sist men inte minst tigersåg.
Undra när det är läge att lägga in en förfrågan om en kaffemaskin till köket..........?
Jag har iallafall det senaste året kommit undan en del grävande tack vare graviditeten. Man kan inte kräkas och gräva samtidigt. Sen kan man inte gräva om man inte kan böja sig ner och knyta skorna. Sen kan man inte gräva med amningsbh, eftersom det är den sämsta formen av bh som någonsin gjorts, och fyller egentligen bara "amnings.." och inte "bh". Då gör det ont. Men nu finns det inget att skylla på, så jag gräver.
Men imorn lär jag ha träninsgvärk därefter.
Om jag inte skriver på några dagar så vet ni varför .
trevlig helg!
Det funkar också
8 år sedan
1 kommentar:
Fanns väl en rebellisk sång för länge sen som jag tänker på som var "gräv, gräv, gräv...där du står" och du verkar ha tagit den på fullaste allvar! Du vet väl att om man gräver tillräckligt djupt, så blir det en jädrans stor grop...(djungelordspråk)
Skicka en kommentar