
Jag älskar IKEA.
Det är säkert inte speciellt hälsosamt, men jag erkänner det iallafall.
Jag och Ida var där idag för att köpa en matta och en lampa till hennes rum. Det står fortfarande oinrett, med en massa skräp i, men jag inbillar mig att om jag skaffar en massa grejer och blir tillräckligt inspirerad så kommer det iordning. Iallafall innan jul =/
Gardinerna är redan sydda, och nu ska bara Idas pappa dra in lite el i fönstret och borra fast dimmern, så fixar det sig nog. När nu det blir....
Men iallafall, åter till IKEA.
Vi kom hem med matta och lampa, och dessutom julklapp till mormor. Ida somnade sin vana trogen innan textilavdelningen, vilket gjorde att man lugnt och stillsamt kunde botanisera bland JULSAKERNA som har kommt upp i veckan.
Det är den 18 september och julsakerna har kommit upp på IKEA.
Är det bara jag som inbillar mig, eller blir det tidigare och tidigare för varje år?
Snart är det ingen mening att ta ner grejerna, man låter dom sitta uppe året runt *fnys*
Ja jag är kluven till det där, som ni kanske märker.
Å ena sidan så är det jättekul att se det nya julsortimentet, men å andra sidan så tycker jag ju att det fortfarande är en släng av sommar kvar, och komma med julsortimentet då känns som ett hån.
Vi har inte ens nåt ställe att ha granen på i år.....
Detta beroende på att vi har grejer i lägenheten som egentligen hör hemma i källaren och i garaget. Det fantastiska brickspelet har börjat, och jag måste säga att jag är trött på det så jag kan kräkas!!!!!!!!!!
Vi flyttar alltså runt grejer i huset beroende på var vi grejar, och just nu är det källaren som står som ett oavslutat projekt, så en del grejer som ska förvaras där, är nu utspridda i hela huset, inkl hos vår extremt toleranta hyresgäst (tack, Barbro!!!)
Jag lever på hoppet att allt kommer att lösa sig den dagen som källaren är kaklad/klinkrad och klar, och när garderoberna är ihopmonterade och de befintliga väggarna är rivna och nya uppsatta, och allt vad tusan det är.
Och det är DÄR IKEA kommer in! =)
Notera att under deras logga på hemsidan, så står det "Ingenting är omöjligt".
Det finns alltså hopp även för den här hopplösa fastigheten. Det är nog därför jag älskar IKEA, för att det ger mig hopp att gå där och botanisera.
Jag hinner bli pensionär innan det här är färdigt.
Undra om vi tänkte på det när vi skrev på kontraktet.....?
1 kommentar:
...och Claes Ohlsson....och Jula och alla såna varuhus är också dina favoriter ju...*ler*
Vet nog ingen som är så hängiven till såna butiker som du faktiskt!
För mig är det så att Ikea får man chans till 1-2 gånger per år (även om man är ute och reser i tjänsten, så har man sällan tid över för att hinna med detta bygge)...
Och julsaker....*suck*...nog för att jag gillar vintern och längtar tokmycket efter den, men julsaker ska fram en kort stund bara och sen snabbt bort direkt efter trettonhelgen, inte en dag längre!
Skicka en kommentar