onsdag, september 10, 2008

Eliminerade oskulder

Och det låter fräckare än det är =)
Idag har jag för första gången:
1) Använt min nya signatur inkluderat två efternamn istället för ett
2) Ätit en Mangomuffins (what!?!? ja det tänkte jag med så jag provade, och man behöver inte prova fler gånger tyvärr =( smakade skumt...Skulle ha tagit choklad istället, ett säkert kort!!!)
3) Övervägt att gå på öppna förskolan, men detta bara för att Carro försökte ragga med mig. Vi snackar nästa tisdag. Kanske. Återkommer med rapport. Och jag gör det för Idas skull, eftersom jag ser att hon är skrämmande lik mig när jag var liten, i sitt beteende emot andra människor och barn, dvs avvaktande och tillbakadragen tills man nästan ska gå hem =/ Hon behöver härdas med andra ord.
4) Inhandlat ett par egna arbetsbyxor och ett par arbetsskor. Ska det grävas så ska det.

Och så har jag idag inte kunnat låta bli att:
1) börja se säsong 10 av Top Model... *suck* det optimala såpaträsket... Men jag skyller på att Trinny och Susannah, stilpoliserna, har slutat.... ;-)
2) baka ytterligare en plåt äppelmuffins. Som naturligtvis någon måste äta upp =) Inga namn...
3) dricka för mycket kaffe.....
4) strunta i att tvätta. Igen. Snart är det ohållbart, så jag får väl ta tag i det. Men det är tråååååååååkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!!!!!!!!!!!!!!!

Och funderat på:
1) VARFÖR kan man inte förmå sig att kasta levande blommor, om man inte har plats för dem eller har nån som vill ta hand om dom....???
2) VARFÖR blir jag aldrig klar med projekt som jag drar igång? Oföretagsamhet, brist på egen tid, eller allmän förvirring?
3) Hur ett enkelt uppdrag som att knäppa kort till nytt körkort, kunde gå fel fast jag gick till en fotoaffär??? Nu måste jag gå dit igen och vara otrevlig och klaga på att örat inte syns =(
4) Hur jag för femtielfte gången i rad, lyckats tappa bort Lasse Winnerbäck skivan med livekonserten. Det är helt makalöst. Jag tror inte att jag har lyssnat på den helt nån gång, för den är alltid borta.

Jobbig dag. Dags för en kopp kaffe till.

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Hej you....jag har precis förnyat körkortet och det är borta det där med örat...att det ska synas...

MVH sa...

Najs. då slipper jag vara irriterad på det =) Men passet då? samma?