...och annars också för den delen.
Nyss var det fredag och nu är det måndag.
Bara så ni vet ;-)
Måndagen har ägnats åt uteaktiviteter, morgonpromenad eftersom damen vägrade sova på förmiddagen förrän vagnen rullade, samt inspektion av Robins gungställning och promenad även på eftermiddagen. Stackarn måste vara alldeles slut av all frisk luft.
Förkylningen är iallafall borta, så vi kan börja existera normalt igen.
Men att tiden går fort har sina nackdelar, nämligen att man inte hinner med allt man har tänkt sig. Tänkte handla idag, men hann inte. Tänkte börja måla konischen (stavning?) till Idas rum medan det var fint väder utomhus, men hann inte. Tänkte tvätta ikväll, men hann inte.
Jobbigt att vara föräldraledig.... ;-)
Alltså så ser det fortfarande ut som ett kaos här inne, trots att jag tänkte röja upp lite. Problemet med att röja upp lite här, är att ordet "lite" inte riktigt passar in. Kruxet är att saker måste iväg nånannanstans för att det ska se ok ut i lägenheten. För att jag ska kunna ANDAS här inne. Jag har flyttat från en etta till en fyra, men av nån anledning så kändes det luftigare i ettan än det gör i fyran =/ beroende på alla jä..a grjejer som ligger överallt. Det börjar gå mig på nerverna....
Jag sade senast idag (och jag tänker det flera gånger dagligen, för att härda ut) att alla mina problem skulle lösas den dagen källaren blir klar att flytta in grejer i. Så enkelt är det förmodligen inte, men det känns bättre att tänka så =) Ett enda jä..a brickspel är det, ni vet såna man hade när man var liten.
MEN eftersom tiden alltså går fort när man har roligt och annars också, så hinner man ju jäklar inte med alls. Uteprojektet med grävningen har iallafall vänt, lite som med att det blir mörkare på kvällen på hösten och ljusare på våren... vi gräver igen istället för att gräva upp. Jag vet inte om det var en relevant liknelse, men det känns iallafall bättre, men det går fortfarande för långsamt för min smak, och jag blir gaaaaaaaaaaaaaaaaleeeeeeeeeeeeeeeeeeen!!!
Ursäkta utbrottet.
Det finns många saker det beror på, att det går långsamt, och jag tänker inte tråka ut er med alla dem.
Jag viker tvätt istället.
Det får det iallafall att se något bättre ut här inne.
Det funkar också
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar