måndag, september 29, 2008

Skumma motsatser

kl 07.02, och vi har varit vaken ett par timmar.
Jag säger tack för Nyhetsmorgon, kaffe och lekmattan. Det gör tidiga morron-syndromet lite lättare att stå ut med. Men jag får väl igen det nu, jag var likadan då jag var liten.

Klyschornas klyscha är såklart att "tiden går så himla fort" då det gäller barn. Men inte på morgonen.
Generellt gör den faktiskt det. Det har redan gått 8 månader och det är nu mindre tid kvar att vara ledig än jag har varit ledig... Känns både bra och panikaktigt. Men det kan ju vara kul att säga nåt annat än "aj aj!" och "inte röra, bara titta" på dagarna.
Ett känslomässigt dubbelspel pågår även när det gäller krypandet. Skitkul att hon har börjat krypa omkring på golvet, men jäklar vad snabbt det går att göra ofog fast man är så liten! Nu kan man ju inte lämna henne nånstans!

Idag stod det minusgrader på termometern när vi steg upp. Snart är det jul. Endast ungefär två och en halv månad kvar, och julsakerna har varit framme på Ikea i tre veckor. Känns också kul och spännande, och samtidigt så känns det som om det nyss var sommar. Julklappstips emottages gärna!!!

Dags för mammaplikter igen.
Ha en trevlig tisdag!

Inga kommentarer: