måndag, januari 04, 2010

What happened????!!!!

VAR i hela friden tog min evighet till ledighet vägen?????????????????
Nu är den helt plötsligt borta, och jag sitter stum och apatisk i soffan, över hur lite vi har gjort, hur många planer som har spruckit, och hur lata vi har varit.
Å andra sidan så har det varit jäkligt skönt, även om det dåliga samvetet över just det, har gnagt lite i maggropen.
Men ingen mening att gråta över spild mjölk, eller spilld tid i det här fallet, så nu kör vi väl på med 2010 typ =)

Nöjet de senaste dagarna har varit att glo på Tour de Ski, det senaste påfundet i elitlängdskidspåren, men nu får man väl prioritera bort det för jobbet istället ;-)

Jag behöver väl knappast säga att det har regnat igen, och att det efter det börjat bli kallare, så vi får väl se hur kul det är att vara ute och åka pulka i morn =/ Känner jag den ömme fadern rätt så bangar han och håller sig inne medan jag är ute på arbete.

Inte mindre än två födelsedagskalas väntar i helgerna som kommer, en 2-åring och en
5-åring, och jag kan tala om för alla intresserade att det är betydligt svårare att köpa present till 2-åringen! Alla leksaker är nämligen säkerhetsklassade från 3 år, om de inte är spädbarnsleksaker, så när man är 2 år ska man tydligen inte få ha så roligt ;-) utan hålla till godo med skallror och knoppussel. Det senare inte så pjåkigt heller, iallafall enligt mitt barn, men alla är ju inte så roade av det.
En ny affärsidé här alltså... Roliga leksaker för 2-åringar, som inte är för pilliga typ...

Well, ser fram emot en ansträngande arbetsdag på ett café, innan man utpumpad tar helg igen nån dag ;-)
Det gäller att inte köra för hårt så här i början..... ;-)

Frid.

3 kommentarer:

Britt-Marie sa...

På ett café??? Extraknäcker du och var??? Nu får du berätta...eller har du bytt jobb utan min vetskap kollega?
Japp, välkommen åter då, jag kör ledigt resten av veckan också....
*kram*

JN sa...

Jodu, Brittis... Det där caféjobbet är nog tungt; mycket samhällsåskådning blire, tror jag! :-D

MVH sa...

För att klara ut alla eventuella tveksamheter kring ett ev extraknäck, så kan jag meddela att ingen fara på taket kan rapporteras. AU träffades på det rättvisemärkta Tant Ankis i Sundsvall, och möttes ett lagomt tag för en halv arbetsdag, och jag har alltså kvar mitt enda och riktiga arbete =)