tisdag, september 15, 2009

Mysterium

Det pågår nåt skumt hemma hos oss.
igår var ida snorig.
idag följaktligen hemma från dagis.
i eftermiddag full fräs och nästan ingen tendens till snor.
vad gör vi imorgon?
Den som lever får se....
Det är rent ut sagt skitsvårt att veta när man ska hålla dom hemma från dagis. Teoretiskt sett skulle man, om man gjorde det vid varje symptom, behöva vara hemma hela tiden känns det som, men det fungerar ju inte riktigt så....
Var går den berömda gränsen, och hur gör man för att inte komma i olag med dagisfröknarna.
för dom vill man ha på sin sida, det lovar jag!

Mormors födelsedagskalas är överstökat, och jag ser med tillförsikt fram mot veckans sista arbetsdag för min del, som kommer att bli stressigare än stressigast, om jag ska hinna vara ledig resten av veckan. Men det är sånt man får ta.

Torsdag: vaccinering på bvc för ida och klippning för mamma =)
Det är lite skillnad på vad vi menar med att ta hand om sig själv på lediga dagar här... =)
Sen iväg till stugan över helgen.

Fredag: Janne och jag på teatern i Östersund inkl gomiddag. Vi har äntligen lyckats få biljetter till Claes Erikssons soloföreställning, så måtte karln hålla sig frisk!!!!!!!!!
Ida hos mormor.

En bön i desperation:
Snälla Gud, håll bakterier, olyckor och allmän ren jäkla otur borta från denna helgens reseplanering, så blir jag en god och glad medmänniska =)
Amen.

2 kommentarer:

JN sa...

Jag är inte avundsjuk... alls. Så det så. Hälsa Claes! *fnissa*

Britt-Marie sa...

Hoppas ni får en fin kväll här i Östersund! Och en god middag, vart det nu blev till slut...
*kram*