En del saker fastnar i huvudet, som långa sega funderingar utan slut eller resultat, och lämnar en inte förrän nästa fundering tar vid. Till exempel:
- Akuten är inget stället för barn, varken små eller stora. Väntade igårkväll där mellan 17-23, för ett blodprov, ett urinprov och lite stetoskoplyssning. Till slut somnade hon av ren tristess tror jag.
- Jag kör en hyrbil nu i några dagar, och i informationsrutan mellan hastighetsmätaren och varvtalsmojängen, så finns en liten pil som lyser framåt när man kör framåt och bakåt när man backar. Ifall man inte skulle märka själv åt vilket håll man kör. Smart. Eller bara skumt? Jag bestämmer mig för vilket den dagen jag har kommit på exakt varför pilen finns där...
- "Lite lätt körigt på arbetet", är när man, på väg till ett planeringsmöte, måste ta med en tredje kollega i bilen tur och retur till Östersund, enbart för att få till ett annat planeringsmöte (i bilen till och från dårå...) tillsammans med den "ordinarie" medresenären och mig själv.
Idioti? Maybe, men man kan lika väl kalla det effektivisering av restid =)
Väntar med spänning på vad morgondagen medför för funderingar.
jag gissar att de rör ämnena bilkörning, ilskna 1,5-åringar och Mikrolax.
Facit kommer efter helgen.
Det funkar också
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar