swisch swisch så var det april och swisch swisch så var det maj och så vidare....
Men riktigt sommarväder har det varit så man får ju vara nöjd ändå =)
Valborg har passerat och jag har varit på majbrasa för första gången sen jag var typ 7 år.
Intressant.
Och jag vann inte gasolgrillen som var första priset på lotteriet.... Ingen överraskning kanske, men jag vann däremot en fantastisk röd handdriven ficklampa, donerad av Sundsvall Energi....
Coolt.
Annars har helgen tillbringats utomhus med två mål:
1) städa uteplatsen så att den är kaffevänlig och
2) skruva ihop gungställningen till ida.
Båda klara och sommarn kan komma, jag slår mig ner med termosen och väntar =)
Den myckna och frimodiga sommarfeelingen har däremot resulterat i att jag har njutit lite för mycket av sommarbrisen, och fått någon typ av nackspärr, ni vet sån här typisk sitta-i-drag-muskel-värk, som kan ta död på vilken sommardag som helst. Ett halvt paket Ipren senare, känner jag mig nästan som en människa igen. Glä.
Jag och Ida är gräsänkor ikväll, och den ena sover och den andra ska nu kolla på semifinalen i VM-snookern, Den Store Ronnie O´Sullivan har ju blivit utslagen i ett tidigt skede av turneringen, så nu är det hur öppet som helst!!!! Spännande!!!!
Har även en spaning efter kvällens inledande tv-nyheter:
ALLA, och då menar jag alla tre av tre möjliga, väderflickor har ikväll haft på sig kavaj. Alla tre hade dessutom snört ihop kavajen i midjan med ett sånt där hemskt smalt 80-tals skärp som man hade när man hoppade runt på skoldiscon när det begav sig, och som nu (tyvärr!!) är moderna igen.
Jag är den första att ikväll, i soffan, i Sundsvall, Sverige, att skriva under på att jag aldrig kommer att snöra ihop min kavaj med smalt skärp.
*fnys*
Vansinnigt fult.
Skandal om det är så man ska se ut för att vara frän nuförtiden.
Jag skulle kunna låta ännu mer konservativ och framstå som en ännu större utvecklingsmotståndare, men jag avstår.
Jag är ju bara 33 år, och måste ha nåt att uppgradera mitt mode-motstånd till när jag blir äldre ;-)
Goquell
(Gissa scenen - Sällskapsresan Snowroller är filmen ;-)...)
Det funkar också
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar