fredag, maj 15, 2009

Baka baka liten kaka...

Tar ett andrum i sjukhusbesök och annat stök, och tillbringar lördagen på "bak- och schlager dag" med mina vänner.
Avancerat va!!!!!!! =)
Rätt nöjda själva med upplägget:
Damerna har roligt och bakar bröd och bullar hela lördagen medan män och barn ansvarar för lek och grillning innan vi gemensamt käkar och ser på schlagerspektaklet på kvällen.

Därför bloggar jag redan nu eftersom jag anar att helgen kommer att vara stökig =/
Och rolig =)
Och en flykt från verkligheten en stund.

Men iallafall.

I verkligheten har min pappa fått plats på Hospicet (heter det så i bestämd form?) här i stan.
Ni anar inte hur skönt det är att veta att han slipper ligga på sjukhuset längre, utan kan vara på ett ställe där folk har tid att ta hand om honom, och där vi kan hälsa på när som helst. Och att Mamma inte behöver vara orolig för att inte kunna ta hand om honom heller. Lätt nöjd med den lösningen faktiskt.

Grillning ikväll i det soliga vädret, på den leriga tomten, och så får vi se hur helgen utvecklar sig =)

kram på er.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Låter som att du får en härlig helg! :)

Tråkigt med din pappa, men skönt att det ordnar sig med vård...

*kram* Sofia

Unknown sa...

Jag hoppas att det blir en underbar helg, det är du värd.