1. Idag är fjärde dagen i rad jag inte sover längre på morgonen än till 04.15. Jag kan tala om att vid 7 är man redo för lunch och alla roliga idéer på aktiviteter som man har, är liksom slut nånstans vid 9... och då är hela dagen kvar!!!
2. Man får automatiskt återuppleva sin egen barndom, inkl barnsjukdommar, mardrömmar, skrubbsår och experimentella klätterprojekt. Been there, done that! Jag behöver inte mer sånt!
3. Idag hade jag nöjet att lägga 400 kr på två par täckliknande set (byxa + jacka) i olika storlekar, som damen kommer att växa ur innan hon leker sönder dessa på dagis. Jag säger nöjet, eftersom jag redan när jag såg prislappen insåg att jag aldrig någonsin kommer att göra ett bättre kap vad gäller barnkläder, så då gäller det att smida medan järnet är varmt. "Fybobblan" (Galenskapar-citat...) vad det är surt att köpa kläder som man VET att dom bara kommer att ha en kort kort stund. Men dom kan ju inte frysa heller... Och om man skaffar fler barn, så blir kostnaden per plagg betydligt mindre än om man bara har ett barn.... Om man får 10 barn, så kostar ovanstående endast 40 kr/barn. Kanonbra och orealistiskt.
4. Hon snackar i 110, och jag fattar för det mesta ingenting. Undra vem hon är släkt med.............................? (ooops...arv eller miljö? whatever, det går iallafall inte att skylla ifrån sig...)
5. Hon är 20 månader och vi måste redan börja prata engelska... Ni vet "Har vi nån icecream hemma?" eller " vill du ha en sandwich till maten?". Jag hade velat kunna slappna av i ytterligare nåt år =/ Man får hoppas att hon bara blir mer bildad av detta istället för bortkollrad... Då känns det genast lite bättre.
Frid i onsdagskvällen!
Det funkar också
8 år sedan
2 kommentarer:
Jag (eller snarare Adam) har varit testfamilj för de bästa banrkläderna som finns på marknaden och som också har ett suveränt andrahandsvärde, eftersom de sällan går sönder, de håller för det mesta slitaget och står emot väta -- kolla in www.gneis.se
Har aldrig varit med om liknande -- dagispersonal jublar över det här klädesmärket för barn, som bygger på samma kvalité som för vuxna i funktionskläder! Ja, vi har sålt Adams kläder och används av grabbar som sliter vidare på de -- helt otroligt!
Jag har till och med lyckas få loss vuxendunjackor till mig och mina vänner -- har aldrig haft något bättre!
Så -- hett tips! Lägg några extrapengar och satsa bara på Gneis-kläder -- jag lovar, du blir aldrig besviken!
Och jag fyller på med att overallerna på Ica Maxi nästan alltid spöar märkeskläderna i tester som dyker upp varje höst. Å vet du vad... Om man får fler barn, så kan man ge sig sjutton på att man får ett vinterbarn och ett vårbarn, som liksom inte är i rätt storlek för dom dära bra outslitna vinterkläderna... men då kan man ju alltid vara generös mot andra familjer och samla pluspoäng i himlen! :-)
Skicka en kommentar