fredag, oktober 16, 2009

En helt vanlig fredag....nästan =)

för det är inte varje fredag man är med i radio =)
spana in
http://www.sr.se/cgi-bin/vasternorrland/program/amnessida.asp?programid=2032&nyheter=&grupp=4569&artikel=3171826
(Och vaffö gick det inte att publicera direktlänk nurå???)
Det är jag alltså =)

Och innan nån blir arg och sur - Tack Britt-Inger, min älskade arbetskamrat, för att du bidrog med detta receptet till världen, du ska få låna kokboken som jag vann!!!!

Well, när jag nu har vältrat mig i detta så kan jag passa på att vältra mig vidare i min långhelg =) Ledig tre dagar denna helg! Kan behövas, för damen i grannrummet har bestämt sig för att vakna varannan timme nattetid denna veckan och så alltså även hennes mamma. Notera att jag inte skriver "hennes föräldrar" =/

Idag är det regnigt och ruskigt, men lika glada för det är vi, eftersom vi softar hemma istället.

Igår kvistade jag till Uppsala över dagen, på lite möten och sånt, och där urartade även en julklappsshopping som jag hade tänkt mig. Köpt en förvisso helt onödig mössa till Ida för jättedyra pengar, men som jag bara inte kunde motstå!!!!
Kolla in den här!



Fränt värre =) men Idas är svart/vit randig istället.
skulle även inhandla en mini-kavel för årets pepparkaksbak hemma hos mormor, men 39 kr blev till slut 340, så jag vet inte vad som hände....

well, tack Johan, för support under förfallet, och jag räknar med gott samarbete även i Östersund i november =)

Nu ska jag äta lunch och invänta min kokbok som kommer med posten på måndag från Radio västernorrland =)

tjo och trevlig fredag på er!

4 kommentarer:

Marta sa...

Ohh, skitball mössa! :D Jag försökte förresten hitta radioklippet med dig men hittade det inte :( men ja, du lät säkert jättebra, haha :)

Britt-Marie sa...

Verkar trevligt recept -- jag snor det!
Och grattis till vinsten!
Här i Östersund har det kommit mycket bra butiker -- det har fullkomligen exploderat, så kanske hittar du nåt här också...

*kram*

JN sa...

Haha! Tack för att jag fick va me! jag förfaller gärna fler gånger! :-)

JN sa...

Tjo! "Känd från radio!" Nu har jag lyssnat på dig! Du lät ju förstås toppenbra! Skumt att lyssna på ett matlagningsprogram kl 01.10, men så kan det bli ibland! :-)