Vad är det som är viktigt i livet?
Med denna djupa fråga i bakhuvudet, har jag tillsammans med mina kollegor, jobbat i helgen, med min favoritåldersgrupp 16+.
Jag måste börja tänka mer på det själv, eftersom jag alltför ofta hetsar upp mig över saker som är helt ovidkommande för lycka och välstånd, hälsa och förnöjsamhet.
Just nu till exempel, har jag den stora förmånen att tillbringa en hel dag tillsammans med min dotter.
Vi är friska, vi bråkar inte nämnvärt, vi har ett schysst hem, trots att spisen har valt att ge upp både på övervåningen och på undervåningen, så eftersom att vi har en hyresgäst, så blir plötsligt allting dubbelt så dyrt *morr*
Men det stör inte min sinnesfrid idag, utan vi skummar internet efter hållbara lösningar så att vi slipper springa och köpa spisar och ugnar stup i kvarten.
anyway...
vädret är okej, och vi har förmånen att kunna klä på oss varma kläder och gå ut och njuta av detta, utan att frysa eller drunkna eller bli attackerade av elaka djur eller våldsmän eller nåt annat.
Även om jag kan bli oerhört trött ibland, så har jag ett jobb som jag gillar, inga hemska arbetskamrater, och förutsättningarna för att inte göra bort sig på jobbet är okej.
Bilen är lagad och fungerar. Även tankad idag faktiskt, vilket jag kunde göra utan att behöva panta burkar innan (vilket också har förekommit i mitt tidigare studentliv...).
Kort sagt, så är allt det som är viktigt hemma helt enkelt.
Uppskatta det då, dummhuvve!!!!
Åkej. =)
Det funkar också
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar