onsdag, oktober 07, 2009

5 saker att vara nöjd med

1) Min symaskin är uppfräschad, och därmed klar för användning igen efter ett halvår i garderoben i dekadens.
Jag har verkligen ogillat att inte kunna sy på grejer, men nu är det i sin ordning.
Det är dom utan jobb som inte har någonting
som förlorat sin kvinna som har tappat sin ring
som har övergett huset som har lämnat sin bil
dom som sytt om sina kläder som inte har någon stil
det är dom utan vänner det är dom utan land
som grävt ner sina vapen som har klippt alla band
som har glömt hur det doftar som har tappat sitt tal
som för längesen har tappat rösten som inte har något val

Bo Kaspers Orkester

De där som syr om sina kläder, en av dem är jag. Eftersom jag är begåvad med en kroppsform som gör att någon ände på klädplagget alltid är för kort, för lång, för vid, för smal eller för... ja jobbig, helt enkelt, så har det blivit så.
Jag syr.

2) Jag har äntligen lyckats lämna in min bil på omlackering.
bättre sent än aldrig. Det hände bara i mars, och det är ju endast drygt ett halvår sedan.....

3) Jag har denna veckan lagt inte mindre än 4 julklappar till handlingarna =) vilket gör att jag känner mig väl förberedd och inte alls uppstressad inför julruschen. Det brukar jag ju iofs aldrig göra, men man vet aldrig. Är man småbarnsförälder ska man tydligen vara uppstressad över julen, så är det bara.

4) Arga snickaren på kanal 5 har börjat igen =) Hade jag inte gift mig med Janne så hade jag gift mig med honom =)

5) Ida älskar sitt dagis. Phu! Vilken oförskämd tur man får ha. Hoppas på en fortsättning i samma stil.

tack å hej, leverpastej!

2 kommentarer:

Marta sa...

Shit, julklappar redan!!! Aaah, det är ju inte äns november än!
Ps. ändra din kommentarinställning så jag slipper kommentera med googlekonto! ;)

JN sa...

JULKLAPPAR!? Men det va ju nyss midsommar jöö!
Påtal om snickare, såg du löpsedlarna igår? "Händiga män får sex oftare!", sånt får man ju bli stilla inför... Joråsåatte...