måndag, december 07, 2009

En veckas obloggande...

...resulterar i en hel del aktiviteter som INTE är redovisade i denna elektroniska dagboksanteckningssamling.
Nya distriktsstyrelsen har tagit den mesta av min tid, och det kulminerade i helgen då vi samlades till möte i Bispgården. Inte kanske världens mest hajpade ställe, men de har ett okej konferenscenter där, som man inte ska underskatta!
Ett överraskande julbord (gott, men nu räcker det... redan!) och ett sedan länge planerat och efterlängtat julklappsbyte.
Jag gick därifrån med en kylskåpsmagnet med en bön att tänka innan man öppnar käften, kort sammanfattat. Kunde inte bli mer träffande!

Ditfärd i vinterskrud, och hemfärd i värsta vårvädret, så ungefär 24 timmar av julstämning hade vi, sen har allt kraschat igen. Ser fram emot den andra gröna julen i min livshistoria.

Söndagkväll: konsert i sporthallen med Lars Winnerbäck.
Han är mycket den mannen - skum, långhårig, blyg, fulsnygg, förmodligen oerhört intelligent textförfattare, rockig, med en fantastisk sångröst när han väl lägger ner lite möda.
Endera älskar man eller så hatar man Lars Winnerbäck.
Det är iallafall min analys av folks uttalanden och reaktioner, och jag antar att jag räknas till den första kategorin, eftersom jag år efter år står där framför scenen (inte längst fram, observera det, utan på sidan och småler fånigt typ hela tiden....) och njuter av det som kommer ut ur hans mun och gitarr...
Jag gillar hans äldre låtar bättre, och jag måste förmodligen också lyssna mer på det nyare materialet som han producerat, men oavsett, så finns det få som kan berätta om livet och verkligheten på ett mer träffande sätt. Jag är helt övertygad =)

Idag: planerat pepparkaksbak med mormor, hemma hos mormor, långt borta från nyfikna katter och små trånga kök. Inte för att mormor har ett speciellt mycket större kök, men jag slipper iallafall städa mitt ;-)
Återkommer med en rapport om exakt HUR ont i magen Damen fick av all pepparkaksdeg...
och då menar jag inte mormor...

tjohej!
Glad andra advent typ!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag håller med dig om Lars Winnerbäck, vilken talang han är. Trots att Sundsvalls tidning sa att han börjar bli äldre ;)

Britt-Marie sa...

Och jag håller inte med dig, jag hör väl till andra kategorin...som tycker han är rätt boring...inget för mig!

Hör att det blir en bra DS, känns ju underbart! Grattis grattis!

Pepparkaksbak är underbart och deg är gott...*ler*....har en film när Adam 2 år bakar och han kavlar och kavlar och till slut så försöker han berätta för mormor att degen är borta..jag videofilmar det hela och helt mysko, så har degklumpen försvunnit...det tar några minuter innan både jag och min mor hittar den, hängandes på barnstolens tvärslå en bit från golvet...*ler*

Sofia sa...

Jag är en av dem som tycker att Lars Winnerbäck är ok, går att lyssna på men det är inget jag väljer i förstahand, och inte heller något jag förkastar helt.

Tack för en trevlig och lyckad DS-helg!

Hoppas det gick bra med pepparkaksbaket!