onsdag, december 23, 2009

antiklimax

jaha, jag måste ärligen säga att maken till antiklimax har jag aldrig varit med om.
Här har man fixat och trixat, och triggat julstämningen från mitten av november, och när det väl ska till crescendot, så ligger hälften av familjen i magsjuka, och de som inte har det törs inte sticka in näsan här iallafall.
Den enda som är obekymdrad är Damen, som springer omkring och sjunger "pippa pippa pippa pippa pippa!" och väntar på tomten.
Det är alltså "tipp tapp tipp tapp" som är meningen att vi ska höra, ifall nån annan med mer snuskig fantasi hörde nåt annat ;-)

Vi får se om tomten står på benen imorn, och annars får vi väl skjuta upp julfirandet till juldagen i sann amerikansk anda =)

Skit i vilket, jul blir det vare sig man vill eller inte =)

Hade, hörrni.
julkram!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Ja du, vissa saker rår man inte över...det är bara att gilla läget och lilla Damen har ju ännu ingen koll på om det är 24:e eller 25:e som tomten kommer...så vila ut och ta det när det passar bättre såklart!

Adam hade lunginflammation en jul när han var 2 år, var så sjuk att han inte orkade stå...paketen fick vänta.
Och i år...då är vi tre ensamma, för svärmormor är sjuk i Östergötland, så allt blev ändrat igår bara...men, men...julen kommer! Friden också!

God jul!!