måndag, augusti 03, 2009

Naturligtvis...

.... lyser solen från en klarblå himmel när jag är tillbaka på jobbet efter semestern, som var full av ostadigt väder och åskskurar.

.... har min mobiltelefon/handdator kraschat och all information har försvunnit, och då menar jag bilder, kontakter, kalender, anteckningar, osv.

.... gjorde jag ingen backup innan ovanstående inträffade.... (och ja, jag vet att somliga läsare här får inte bara vatten på sin kvarn, utan flera Ristafall dansar nu ner för de miljoner kvarnar som nu mal hemma hos någon jag känner mycket väl, och som har varit handdatormotståndare så länge det begreppet har kunnat existera ;-) Men jag sörjer inte för det, utan kämpar oförtrutet vidare i krasch-träsket....)

....fungerar inte den datordocka som jag köpt på Tradera, som jag hade förväntat mig, utan sitter nu som innan semestern och knappar på en dator som ger mig nackproblem och sura miner =( Varför är jag inte förvånad....?

MEN Semestern har varit fantastisk annars, och det kan sammanfattas i att vi har alla tre gått upp i vikt och gjort av med pengar.
Det förstnämnda bara bra för en av oss i familjen, och det sistnämnda typ inte bra alls. Mannen har under semestern bestämt sig för att köpa en Såg.
Ja ni läste rätt och riktigt. En såg.
Inte en vanlig handsåg, och inte en motorsåg, utan en såg som står på stativ och som man kan såga finfina brädor ur stockar med.
Brädor som kan bli till uteplatser, båthus, traktorgarage och annat roligt som man kan bygga nu när man har blivit med sommarstuga.
Egentligen har sommarhuset funnits hela tiden, men sedan min pappa dog så har vi av nån anledning helt spunnit loss med allt vad som skulle kunna göras där, istället för att göra nåt vettigt på vår egen tomt hemma i stan.

Ja jag säger då det....

well, snart är det jul och livet går vidare ;-)

vi hörs.

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Snart är det jul????????? Men sommaren har ju precis börjat älskade vän! Det är nu finvädret kommer och jag har tre veckors semester kvar ju...

Låter som om jag är en av de som häller vatten också, men jag vet också att jag inte ska kasta pil i kuvös, även om jag är hyfsad på att göra backuper...nä, tacka vet jag Filofaxen...den kraschar inte...
*kram*