Bo Kasper funkar i alla lägen.
Min älskade, alldeles för snälla, man har gjort det igen.
Sagt ja till att hjälpa andra med sitt hus, fast vi själva skulle behöva Bygglov x 4 för att komma iordning.
Men vad gör man inte för nöjet att få dra lite el i två-tre dagar..... *suck*
Han har iallafall andra som hantlangar den här gången. Det kan lätt bli lite... hm... enahanda, är nog uttrycket, att räcka fram en rotdosa, avbitare eller mätinstrument en gång i halvtimmen.
Och varför jag svänger mig med begrepp som Rotdosa, ingår i min vuxen-kris som sakta smygit sig på bakifrån sedan vi blev husägare, och är en diskussion som vi absolut inte ska fördjupa oss i nu.
I övrigt så var det ju ett tag sen nu.
Sedan sist har jag tagit det avgörande beslutet att ge mig in i fenomenet Beach 2009.
MEN eftersom jag sällan, för att inte säga aldrig, tillbringar tid på någon beach (senast var typ 2003 på Smitingen, riksmötet i Härnösand, och det var så kallt så jag hade fleece under strandgudstjänsten... Och innan det var det typ 2002 då vi var i Grekland....), så får fenomenet Beach 2009 förvandlas till Kjol 2009, eftersom det är väl så långt jag kommer att sträcka mig i sommaryran.
Men det behövs iallafall en insats. Påsken har gjort förödande insatser med min kropp, och kontorsarbete är inte något som direkt avhjälper detta heller.
Inte heller dom idiotresor i bil som jag senast idag har tagit mig för:
Sundsvall - Härnösand - Övik - Härnösand - Sundsvall - Härnösand -Sundsvall.
Jag ska inte ge mig in i någon förklaring, men det blev lite tradigt till slut...
Iallafall, Kjol 2009 började bra första dagen, men dag två (idag alltså) är det matlagningskurs med arbetskamraterna och vi ska laga indisk mat.
Indisk mat är inte något som man direkt klassar som onyttigt, men det är resan dit som är fällan. Alla som känner mig, vet att jag blir galen (ja jag erkänner!!!) om jag inte får mat på fasta tider. Och det blir inte bättre med åren, tyvärr. Matlagningskursen börjar kl 18, och vi brukar nästan inte käka före halv 8 någon gång. Lunch åt jag idag kl halv 12, och min kropp räknar med middag senast halv sex.
Ni fattar ju......
Men det ska bli kul ändå, och jag okynnes äter banan nu för att förhindra katastrofen.
Tjing!
Det funkar också
8 år sedan
4 kommentarer:
Hellooo....sitter här och sorterar alla bilder från Iona och Glasgow och käkar skottska citronkex....mums!!!!!
Next time med Steg 3 -- då är du med -- basta!
Heja heja! You can do it!
Enligt en mattant på jobbet så kommer jag att kläcka i mitten av maj men man kan ju hoppas på att jag får gå till juni.. tur att jag inte är ensam om att inte förstå vad som väntar ;)
Skicka en kommentar