Och man skulle kunna tro att jag har haft hur mycket tid som helst att blogga i helgen, men icke!
"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
som Karl-Bertil Jonsson skulle säga.
Jag är inte säker på att jag skulle sätta sån tillit till min egen insats så att jag känner en sån extrem tillfredsställelse över helgens begivenheter på Stiftskonfirmandläger, MEN jag förringar den heller inte, och tillsammans kan vi nog kalkylera med en lyckad helg.
Med för mycket tårta, för låååååååååångtrååååååkig högmässa, för lite konfirmandbus, och alldeles för mycket Gabriel (funktionär), så jag har nu skavsår i öronen.
Men dom är underbara allihop, och vi skulle inte klara oss utan dom =)
Magsjukan har inte tagit sig in innanför dessa dörrar, och det är jag tacksam för.
Nu kommer däremot ett annat dagis-problem som har seglat upp:
Efter en månad på dagiset, så har vi fått erbjudande om att flytta till ett dagis närmare oss. Jättenära oss rättare sagt.
HUR tänker man nu?????
JA, det är garanterat lättare att flytta nu medan hon är så liten.
NEJ, jag vill inte rycka upp henne från den mysiga tillvaro hon har nu på sin avdelning och kanske komma till nåt som är mycket stökigare och jobbigare (enligt mig alltså ;-)....)
JA, det vore kanon att komma närmare hemmet så att man kan gå till och från på bara fem minuter.
NEJ, jag tycker alldeles för bra om personalen på hennes nuvarande dagis för att flytta.
GAHAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!!!
Jag måste styra upp ett studiebesök tror jag......... Om det nu blir nåt bättre för det, kanske bara mer förvirrat.
shit, vad mycket beslut man måste ta hela tiden när man har barn!!!!!!!!!!!
Jag är annars lycklig över att:
- det är så ljust och trevligt på kvällarna =)
- jag har en underbar familj
- jag inte förstörde mer än jag gjorde, då jag backade på en arbetskamrats bil i tisdags (ja jag vet.... backa är inte min grej verkligen.... en del av läsarna här vet precis vad jag menar...)
- pärmen med middagstips som vi har infört i fikarummet på jobbet, fungerar kanonbra =) hela nästa vecka är baserat på den =)
NU: kaffe...
UNDER KVÄLLEN: dega!!!!
SENARE: Sova!!!!!!!!!!!!!
Bara skönt helt enkelt.
tjo.
Det funkar också
8 år sedan
4 kommentarer:
"...alldeles för mycket Gabriel". Hahahah! Jadu Maria. Tack för en superbra helg i alla fall, konfirmanderna var helnöjda och snarkade & dreglade hela vägen hem!
"...alldeles för mycket Gabriel". Hahaha! ;)
Tack för en trevlig helg, hann inte säga det när jag gav mig iväg natten till idag kl 1.
Det låter som att ni hade ett lugnt avslut, tråkigt att jag missade tårtan med Britt-Marie's mamma bara.... ;)
...."alldeles för mycket Gabriel"....Hmm...Gabbe är ju en av mina favoriter, så jag undrar just vad som hänt....
Sofia: det var inte till min mamma som tårtan var den här gången...den var till er för omväxlingsskull, men jag får bjuda dig på tårta en annan gång...
Backa...hehe. Jag befinner mig nu hemma hos mor och far på Nickebostrand. Kanske skulle gå 500 och göra ett studiebesök till en viss lyktstolpe... ;)
Skicka en kommentar