Nu var det så där obehagligt länge sen igen...
ber om ursäkt för det, ifall nån har irriterat sig över sommaren.
Man kan säga att jag har haft semester.
I arbetsbyxor.
För att göra en lång historia kort, så har vi snart en ny finfin nygjuten öppning till den fina garageporten som ligger och väntar i garaget på att få komma på plats. Fortsättningsvis är jag numera en jävel på att blanda betong i betongblandare, och jag har inte haft normala kläder på mig mer än max 5 dagar under hela semestern, resten av tiden har tillbringats i mina tre olika arbetsbyxor med varierande längd.
Två tuber solskyddsfaktor har avverkats, innan mannen kom på att man kanske kan bygga ett solskydd över arbetsplatsen...., samt att det är ett under att mormor och farmor står på benen, efter att ha fått dra ett tungt men mycket uppskattat lass medan vi har dammat på i källarplanet.
Inte undra på att man liksom är tillbaka på jobbet för att vila upp sig.....
Tjejmilenträningen har fått stryka på foten, så trots en god start med 60minuters träningsprogrammet, så blev det ett allt för långt uppehåll (i arbetsbyxor dock...) för att det ska gå på några 60 minuter när det väl är dags..... Dock går träningen rätt bra nu, så jag ska väl inte kasta in handuken helt.
eller som min träningskompis Gunilla har hävdat sen midsommar: det är ju lååååångt kvar än =)
Rivstartat med 4dagars tripp till Uppsala med jobbet, och förbereder mig för ett par månader av i genomsnitt högre arbetstempo än jag hade planerat =/ Den mänskliga förmångan att skjuta saker framför sig och vägra förstå hur fort tiden egentligen går, har ännu en gång lurat in mig i nån typ av falsk känsla av kontroll. Ända tills nu =/
Därför har jag gått och tröstshoppat ett par svarta lackträskor med spännen =) på rea, så jag kan stå ut med stressen en stund till. Jag må vara lätt stressad, men har iallafall snygga skor =)
Därmed har jag, i sann kvinnlig anda, ägnat 30 minuter av min arbetstid, åt förebyggande sko-åtgärder istället för att effektivt packa material till Ung Konfirmandledarlägret, som planerat.
Jag ber härmed min kollega Erik att komma tillbaka till arbetsplatsen och slå näven i posthögen så det blir nåt vettigt gjort på dagarna.
Tack.
over and out för nu.
Det funkar också
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar