måndag, maj 10, 2010

Morgonstund....

Det är måste vara den tidigaste bloggen som jag har producerat i mitt bloggliv.
Kl är 8.15 och jag överväger starkt att gå och lägga mig igen efter att ha lämnat damen på dagis. Mina åtaganden börjar inte förrän 10.30, så jag borde kunna det. Dock säger mig erfarenheten att detta kommer att medföra en oönskad huvudvärk och dåligt samvete istället.
Borde dessutom plöja lite litteratur till jobbet...
Alltså blir det inget av med sovandet.

Jag har helt tappat energin nu, till skillnad från andra vår-inspirerade som skuttar omkring och bygger och krattar och donar och grejar i grann-trädgårdarna.
Eller ja, det är inte bara i trädgårdssammanhang som jag har tappat energi, det är typ med allting. Tråkit. Jag försöker hitta på nåt för att få upp stämningen liksom, men det går trögt.

Dock så fanns en chans igår, när vi på personalfesten delade på en dunk och hyllade glesbygdskulturen i fikarummet på jobbet. Dock fanns bara lingondricka i dunken, men det är ju tanken som räknas.... ?

Borde göra en massa saker, men energin saknas...
Tips emottages gärna.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Dela gärna med dig av inkommande tips... jag betalade för att få fönstren putsade, och det var faktiskt lite energigivande... hett tips :-) kram viktoria

Lena sa...

Du skulle ha testad andra dunken !