Så då revanscherar jag mig med ett jättelångt inlägg =)
Maken skruvar upp egenhändigt byggda tavelbelysningar medan stereon skrålar ut nån techno-typ musik med den fantastiskt texten "its nice to be important, but its more important to be nice"... Tänk att techno har nån sorts själ ändå....
Dottern dansade även till nämnda oväsen tidigare ikväll, vilket kan ses som en bedrift av en tvååring, som borde tycka att techno är likställt med vilket oväsen som helst.
Några saker är dock viktigare att notera:
- Det är söndag kväll och tvn är inte på. Det har nog inte hänt sen förlossningen...då vi följaktligen inte var hemma.
- Jag premiärbloggar från min nya dator =) Det trodde ingen heller att det skulle hända, men nu är det ett faktum. Nu väntar bara det svåra konststycket att få över alla filer från den gamla datorn till den nya, utan att nåt går förlorat...
- Den svenska melodifestivalfinalen har passerat och jag har inte ens kommenterat vinnaren. Lite skandal över det faktiskt. Jag gör det väl nu då - okej låt men ful klänning. Det kommer jag ihåg fast det var över en vecka sen. Lycka till i Norge, Anna!
För övrigt så har jag börjat packa till den förestående Skottlands resan med jobbet. Det är endast två veckor kvar ;-) men man kan alltid börja fila på det mest basic. Det gäller att ta med så lite som möjligt men ändå klara sig bra på sina grejer. Tricket är att ta med sig kläder som tar så lite plats som möjligt. Hellre flera tunna grejer och ett par koftor, än få tjocka tröjor, typ... ja ni fattar.
Jag skulle vilja kalla mig packningsrutinerad, men jag vet inte... det kan vara så att den här resan är det optimala testet, för hur smart man packar egentligen. Jag är emellertid helt övertygad om att jag mitt i resan kommer att komma på nåt som jag har glömt, som är i klass med livsnödvändigt... Därför har jag alltså börjat skriva packlista.
Packlistor, ursäkta mig...
(okej, nu skrålar stereon "who let the dogs out", så det där med själ kanske var att överdriva....)
Jobbgrejerna har alltså en packlista och det privata en. Det som stör mig, är att jag skulle behöva prioritera bort privatgrejer till förmån för jobbgrejer. Fnys!
I veckan behöver jag även ge mig ut och inhandla ett par vandrarkängor. Dyrt. Men förmodligen nödvändigt.
I övrigt så slits jag mellan vår och förtvivlan. Som alltid den här årstiden. Ena sekunden droppar det från tak och alla möjliga håll och kanter, och lerpölarna ligger som knäckta ägg över hela tomten. Andra sekunden är det fortfarande is och kallt på morgonen då man kommer ut. Jag vill ha vår NU, så att jag kan tvätta alla vinterkläder =)
Nä okej då, inte bara därför...
Snart är det ju semester..... =/
tjohej.
Det funkar också
8 år sedan
5 kommentarer:
Skottland? S K O T T L A N D !!?
Vi bör talas vid!
*avundsjuk*
well, ring mäj när du har tid... du upptagar ju bara mig när jag ringer ;-)
*stött*
Bah! Har ja upptagat dig ida tex? va va? ;-)
Packa gammalt, släng, köp nytt tunt och vårligt !
Jag är inte säker på att "tunt och vårligt" är att föredra i foggy Great Brittain.... dock ska jag göra mitt bästa. Underkläder t ex, är en sån grej som INTE kommer med hem. Alltså packar man ner det fulaste man har. Men det är det ju ingen som ser. Ooops, nu har jag ju iallafall berättat det....
jaja, whatever....
Skicka en kommentar