söndag, mars 07, 2010

Hur vet man att man har varit ledig en helg?

- man har gjort så mycket så att man inte har hunnit sitta vid datorn förrän på söndag kväll (nu alltså....)

- man har träningsvärk, inte av att ha tränat med sitt "normala" träningsverktyg, utan för att man har skottat snö... eller, skottat snö från tak och ner på marken, och därifrån skottat bort det så att man kan komma därifrån...

- man har tvättat så många maskiner tvätt att luften i lägenheten är alldeles kall och fuktig för att det hänger kläder på varenda ledig krok i hela huset.

- kinderna är nariga pga utevistelse.

- man har ingen aning om vad man ska göra till veckan, eller vad som står i kalendern planerat, för man har helt enkelt inte tänkt på det. Det kan innebära en obehaglig chock på måndag morgon, men det kan jag ta. Livet i total oaningslöshet är fantastiskt.

Som pricken över i:et, tillbringar vi söndagkvällen med att titta på det fantastiska programmet "Breaking point" på discovery, där man dagen till ära försöker hitta ett material som ska klara av en raketattack. För det behöver man verkligen vara förberedd på i dagenns samhälle.

Herregud. Jag behöver en hobby.

Apropå det så går virkningen inte så bra. Alla virknålar är slut på min lokala garnaffär, bara för att alla har givit sig på att virka dom där fula OS-mössorna.
Varför kommer jag jämt på saker för sent för.....?

Inga kommentarer: