torsdag, november 26, 2009

Vilken placering har man?

Jag tänker i listor.
T ex topp tre Saker som kan förstöra en hel dag:
3: taskig matlåda som man egentligen inte vill äta, och så slutar det med att man endera tvingar i sig den och blir på dåligt humör, eller går ut och käkar dyr lunch och får dåligt samvete.
2: underkläder som skär in i valfri kroppsdel. Vi kvinnor har två saker som kan skära in, och det är lika illa båda två!
1: en dålig hårdag! say no more...

Idag är listan ett ihopkok av andra människors listor. Alltså, undrar jag var jag själv ligger på dessa listor... liksom vilken placering jag har.
T ex
- Listan som dagispersonalen har, över förvirrade föräldrar, som glömmer bort att de har lämnat in om ledig dag och kommer med barnen iallafall på morgonen... det var extremt nära att det skulle hända imorn! '

- Listan som OKQ8 personalen har, där jag tankar, som förmodligen noterar varje gång jag är där, att jag slår fel kod till kortet, och alltid får ursäkta mig för att jag har slagit fel och börja om från början. Hopplöst.

- Listan som växelpersonalen på jobbet har, som rangordnar hur bra eller dåliga övriga i huset är på att knappa in på telefonen vart dom är; typ semester, lunch, möte, tjänsteresa, tillfälligt ute... osv.. Jag kommer i stort sett aldrig ihåg att göra det. Undra om det är nån som är sämre på det?

- Listan som hyrbilspersonalen har, då jag i 99% av alla bilar som jag hyr, sedan ringer och kollar om jag har glömt nåt i bilen när jag har lämnat den....Senil?

osv....
Det finns många listor....Och jag är övertygad att det är inte bara jag som har dom!

Jag tror att jaginte iofs ligger så högt upp på ovanstående listor... eller så är det det jag gör... beror på hur man tänker, och jag vet inte om det är bättre eller sämre att ligga etta än sist....

jag sover på saken.

ps: min man hälsar - "Mjölk! Invented for life..."
eh.. vad nu det skulle vara bra för....
ds.

Inga kommentarer: