söndag, november 01, 2009

Alla helgon - och alla andra också

Jag har inte tänkt på ett enda helgon under hela helgen.
Det jag däremot har tänkt på är ett nytt kök.
Det är kristet det... =/

Å andra sidan, så vill säkert helgonen att jag har en schysst spis att laga mat på, och en ugn som slår av fortare än efter 45 minuter. Så vi är överens om prio ordningen här....

Det började alltså med ett akut behov av ny spis, en affär på ca 10 000 kr med häll och ugn.
Det slutade med planer på ett nytt kök, och vips var 100 000 kr typ ingenting....
Ska man ändå göra det så varför vänta...?
Alla dessa besluuuuuuuuuuut som ska tas!!!!!
Suuuuuuuuuck!

Det enda som är till någon liten tröst, är att eftersom köket ska flytta från sin ursprungliga plats till det nuvarande kontoret, och tvärtom, så finns det gamla köket kvar att nyttja medan vi gör det nya =)
Ohyggligt smidigt!

Sammanfattning: Det närmsta halvåret kommer maten att vara extrakryddad med slipdamm och vi får surfa i sovrummet.

well, värre har man kunnat ha det....

Go´helgon på er!

2 kommentarer:

Viktoria sa...

ja... blir galen på alla beslut man måste fatta hela tiden... är det inte mat som ska lagas är det kläder som ska fixas eller ett nytt kök som ska byggas.
jisses.

Lycka till :-)
Kram

JN sa...

Jag lever i spackel och damm för tillfället. Man får väldans mjuka händer av spackel och det kan ju vara bra. Kanske har jag uppfunnit ett medel mot celluliter? Sandpapper 150?