Jag börjar bli gammal.
En kollega till mig brukar säga det. men han påstår att det är för att han inte hänger med längre.
Mina teser sammanfattas nedan:
- Frustration = en ny spishäll och en ny ugn, samt en ny fläktkåpa och nya kastruller, står prydligt inpackade i sitt paketeringsmaterial, i hallen, medan jag lagar mat på en Elektrohelios från 1964.
Undra hur länge det ska pågå....? Grejen är att jag blir inte ens galen längre, utan tycker att jaja, det löser sig nog... har jag blivit gammal nog att resignera helt enkelt?
- idag valde jag medvetet den starkare osten på fikat, trots att jag hade en fullt duglig gouda att välja på istället. DET är ett ålderstecken om nåt...
- Jag övervägde att göra egen saffranssockerkaka istället för att köpa en mix, men insåg att saffranet var så himla dyrt iår, att det fick bli en mix iallafall. Sen när hade jag koll på saffranspriset?????????????
- Jag var på konsert igårkväll. Py Bäckman i Säbrå kyrka. Lugnt den mest svårtippade konserten jag någonsin har bevistat, ingen visste egentligen vad man kunde förvänta sig, och tack vare det hade nog ingen några förväntningar alls =) well, det var iallafall jättebra, och rockmormor visade sin andra sida, dvs den kyrkomusikaliska topplistan som hon ändå har producerat. Men, poängen här är, att jag tyckte att de bästa sångerna var de som hon hade skrivit till begravningsceremonier.....
Lätt makabert slut där, men så var det.
Håller mig kvar i Säbrå kyrka ett tag... Intressant iallafall att höra hur hon själv valde att framföra de låtar och texter som hon har skrivit till andra, t ex Gabriellas sång (filmen "så som i himmelen"), Stad i ljus, och så den där nya sopranvänliga låten med Malena Ernman som jag aldrig kommer ihåg vad den heter. Inte så himla likt "orginalet" om man säger så.. vilket av versionerna man nu kan kalla orginal....?
Detta orginalet, ska iallafall nu svepa en kopp kaffe och möta upp sin arbetselaka äkta man, och försöka blidka honom med en egen kopp kaffe. (Han monterar köksskåp för den stackars hällen och ugnen... och det verkar inte gå så bra.... typ.... )
på återskrivande.
Det funkar också
8 år sedan
2 kommentarer:
Original, fniss! :-)
Ja hur var det nu....tantvarning råder!
Jag vill se en sån vägverksskylt!
Skicka en kommentar