söndag, juni 21, 2009

Utvilad?

Tur att det är semester snart.
För inte blev man speciellt utvilad av fyra dagars midsommarledigt inte.
Dras med en förkylning som har satt sig på stämbanden, och genererar rethosta och dålig sångröst dygnet runt.
Speciellt irriterande när man har en dotter som lever för att sjunga Imse Vimse Spindel dagarna i ända.

I övrigt så förflöt midsommarhelgen "som vanligt", dvs vi samlas några familjer i våran stuga, praktiserar typ knytkalas-metoden, som alltid slutar med att alla har med sig "nåt extra" ifall maten inte skulle räcka, och så äter vi så vi storknar och orkar knappt dansa kring midsommarstången. Kanske lika bra det...
Men så också i år alltså, och givetvis var det helly-hansen kalsongerna på hela tiden och så blir det 20 grader varmt och strålande sol, då man ska åka hem.

Och så kan jag meddela att såna där elektriska myggfångare inte fungerar. Vi fick en enda liten insekt på hela kvällen, och för det första så var det inte ens en mygga, och för det andra så levde den fortfarande då vi öppnade luckan för att kolla till mygg-kyrkogården där i.
Fiasko alltså.

Laddar för sista arbetsveckan.
Nu ska det grävas i trädgården!!!
Äntligen semester =/ typ...

Inga kommentarer: