torsdag, februari 05, 2009

Som vanligt...

..så blev det några dagar igen innan jag skrev, så jag inleder med en snabbsammanfattning:

Jag har under denna veckan
Ätit tårta i ett evighetsettårskalas som tursamt nog nu är över,
fått ångest över den ätna tårtan och lovat mig själv att ta tag i mitt liv.. igen... =/
Promenerat i snöyra inte mindre än alla dagar denna veckan (det är precis som om det väntar tills vi går ut och precis då börjar vrålsnöa...)
Tvättat ett oändligt antal maskiner tvätt, och tyvärr är det inte över än...
Lagat tre nya maträtter, varav en verkar bli kvar i receptboken
Shoppat på rea på Polarn&Pyret (där man för övrigt inte handlar om det inte är vrålrea. Som nu.)
Tänkt laga symaskinen men inte kommit igång...
Hälsat på den nyaste av alla bäbisar i bekantskapskretsen, och fikat lite till.
Längtat till lördagens melodifestivalstart (tjihoooo! shit vad nördig jag är när det gäller det....)
Träffat chefen över en kopp kaffe
Ätit fantastisk thaimat från Thai-tanten i lilla husvagnen på Fisktorget här i stan (rekommenderas!!!)
Letat familjens minsta sockor ungefär varje dag (hon är en jäkel på att ta av sig och gömma sockor...)
med mera.....

Och så har jag börjat längta till sommaren. Nu räcker det liksom.
Vintern borde vara två effektiva månader, nånstans där vid jul så att den rätta stämningen infinner sig, men sen är det bra. Tycker jag.

Mannen har även fått ångest. Han säger inget men jag märker det. Frågan är:
Vilket renoveringsprojekt ska vi ta tag i härnäst?
Jag märker att han har ångest, eftersom han vill prata om dom här grejerna endera seeeeeent på kvällen eller kl fem på morgonen, då han VET att jag inte orkar bry mig om det och därför inte tänker diskutera. Så skjuter man något effektivt på framtiden i den här familjen ;-)
Tyvärr har jag heller inte så mycket att komma med, eftersom jag i dom allra flesta fall inte vet vad som ska göras eller i vilken ordning. Då blir han nog lite trött.
F´låt....
What to do?
Jo, jag försöker komma med skumma idéer kring hur vi skulle kunna gå vidare, så han tvingas själv formulera nåt vettigt för att slippa ta tag i mina vansinnesgrejer *hehe*
Får se om det funkar....

Helg snart igen, den här gången inkl alpina VM, så det gör inget om det är taskit väder, så man har nån ursäkt att vara inne och kolla ;-)

Tjing!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Undrar om man kan hitta på en konstruktion med sockor som med vantar och nappar, så att de inte försvinner från personen ifråga, hederliga säkerhetsnålar, klämmor eller vad?
Uppfinn och ta patent vettja!
*kram*