Idag försov jag mig.
För första gången på ungefär 15 år.
Och idag var också förmodligen den sämsta dagen någonsin att försova sig på.
Inskolning light på ny dagisavdelning, samt ett spännade lunch-möte på jobbet, inkluderat ministerbesök i residensstaden. Valfläsk? Vem vet, men mitt politiska ointresse består, trots att hon var trevlig. Tyvärr. Alltså, tyvärr att mitt politiska ointresse består, inte att hon var trevlig...ja ni fattar.
Sammanfattningsvis kan man väl säga att mina kollegor hade typ klippt sig och tagit med kavajen inför mötet, och jag hade försovit mig och tagit på mig både trasiga leggings och trasig klänning.
Det hade kunnat sluta hur som helst, men jag lyckades styra av en katastrof-dag, och ordna en okej-dag istället, vilket känns bra =)
Nu ska man i sann löpar-anda också trappa ner träningen inför LOPPET, som är om typ tre veckor.
"Våga trappa ner träningen och lita på kroppens kapacitet." som det står i alla rådgivningsartiklar. Det slutade iallafall med att dagens träningspass gick från att vara planerat kort intensivt intervallpass på max 4 km, till att bli ett kort intensivt intervallpass på 4 km, OCH ett joggingpass på 5 km....
Jag vågade alltså inte trappa ner.
Chicken!
men va fasen.... det skulle ju kännas dumt om man inte klarade det, bara för att man har latat sig med träningen sista veckorna, och varit dum nog att lita på kroppens kapacitet.
MEN, min smyg-nertrappning börjar till veckan, då Friskis och Svettis terminen drar igång, och det kanske blir mer sånt än jogging under veckorna =)
J jobbar på med bytet/renoveringen av badrumsfönstret, och jag tränar. God arbetsfördelning =)Dottern springer omkring och gastar "Tullväket luva man inteeeee!!!" (Läs "Tullverket lurar man inte!!!"), ett direktcitat ur Solstollarna (om ni kommer ihåg dom....?) som hennes far har haft den dåliga smaken att lära henne. (okej, bättre det, än att vråla "Drink!!!!" ur den brittiska tv-serien "Father Ted"...men det kommer väl det med...)
Jag vet inte vem som är svettigast.
Nu ska jag klura ut hur jag får igång väckningen på min mobil, och sen är det att försöka sussa till ljudet av spackelspadar och skruvdragare.
Ipod nån?
Det funkar också
8 år sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar