Hinner inte mer än komma hem från Skottland, så händer det grejer i tillvaron.
Vulkaner får utbrott och lamslår hela världen i stort sett (vem trodde att det var så kinkigt att flyga???).
Biskopar dör till synes helt omotiverat, efter att de har gått i pension och ska njuta av livet. Fullkomligt onödigt.
Jag tittar på bilder, och funderar över liveta mysterium.
Dessutom har nån dåre i mitt hushåll har satt igång att renovera hallen, och då är det ju liksom bara att hänga på...
Har följaktligen stått och skrapat färg hela helgen, så nu har jag en skum doft av Taväck i näsan ungefär hela tiden, trots att både färg och taväck är borta....
Har därför också levt på hämtmat hela helgen.
Dvs hämtat mat nerer hos farmor, och fått ännu mer dåligt samvete för att hon har fått tagit hand om mitt barn hela helgen, OCH lagat mat.
Det tänkte jag ta igen i veckan, då jag till och med har skrivit en veckomatsedel, som inbegriper både middag och lunch =) Nu återstår bara att följa den också...
I samband med det så har jag idag avslöjat orsaken till mitt totala katastrofala fantasiläge när det gäller vardagsmaten. Jag har verkligen ingen fantasi, och jag behöver uppslag hela tiden för att komma på vad vi ska äta till middag, typ varje dag. Nyckeln till middagslycka, har jag trott varit att min familj kan tala om vad de vill ha till middag, och så lagar jag det helt enkelt.
Men... Frågar jag Ida så blir det korv varje dag, så undviker att blanda in henne i diskussionen ännu.
Idag smsade jag min älskade man vid tvåtiden, och frågade "vad ska vi äta idag?"
Han svarade:
"Vet inte. Men jag vet vad vi ska ha för ny taklampa i hallen!"
???
Är det konstigt att man har dålig fantasi, när man inte får nån input!?!!!??!?!
Då är till och med Korv bättre!!!!
*fnys*
Imorgon laddar jag för chilitorsk med kokt potatis, och hoppas att det uppskattas.
Goquell =)
Det funkar också
8 år sedan
3 kommentarer:
Finns många trevliga recept på recept.nu
Ger en del sköna kickar!
Men vi hade i allafall tur med vädret!
Jag rekommenderar Alltommat.se, de har en veckomatsedel man kan följa.
Lycka till med renoveringen.
Jag har hur många kokböcker som helst, det finns hur många roliga matsajter som helst... Mein gott! Jag är utbildad kock för bövelen! Men inte har jag några matidéer för det! Vem är det som planerar matsedlar här i huset tror du? Och vem släpar hem maten? Frun! ...å andra sidan är det nästan alltid undertecknad som lagar till den! (så nån nytta har vi väl av MIN gymnasieutbildning!)
Skicka en kommentar