fortsätter på temat Semester...
Är det verkligen semester?
Ida sover snordåligt på nätterna och är mer likt ett primitivare djur på dagarna, eftersom värmen är vad vi kallar extrem på dessa breddgrader.
32 grader i vardagsrummet och 30 ute.... vad väljer man?
Hon bor i badbaljan och hela lägenheten är täckt av en smörja av sand/vatten/lera, solkräm, jordgubbar och som pricken över i - katthår. Jorå, har inte vinterpälsen åkt av innan så gör den garanterat det nu!
glä!
Har alltså stigit upp kl 04.30 några dagar i rad, vilket får mig att ifrågasätta begreppet semester.
Glamour... =/
Jag längtar inte till jobbet än, men jag lovar, att när det börjar närma sig slutet av juli, då gör jag det garanterat.
Gatufest i stan, vidrigare än nånsin eftersom folk fortsätter att urinera på gatan i brist på lediga bajamajor, och i 30 graders värme så kan ni ju gissa hur det doftar....
ja men så där ja, tillvaron verkar rätt beig om man lyssnar till mig ;-)
men ta det inte så hårt, det är ganska okej ändå =)
synes....
Det funkar också
8 år sedan
1 kommentar:
Här har vi fått en åskskur idag, Rätt behagligt efteråt... Hoppas er tillvaro blir skönare, och framför allt att Ida börja ta lite sovmorgnar :-)
Kram Viktoria
Skicka en kommentar