lördag, januari 24, 2009

En hel vecka

Jäklar, nu var det länge sen igen.

F´låt.

Men jag har ju sååååååååå mycket att göra nu så här i slutspurten av ledigheten.
Bara drygt en månad kvar, paniiiiiiiiiiiiiiik!!!!!!!!!!!
Sen måste man börja tänka på allvar, inte bara på hur man ska sortera tvätten, eller komma ihåg att ta ut illaluktande påsar till soptunnan...

Well...
Jag har iallafall denna veckan som varit, sysselsatt mig med lite av varje.
Det började så där lagom skräpigt med att min käre far åkte in på sjukhuset, med en alltför långtgången utvecklad diabetes, som måste hållas i schack med sprutor kom dom fram till. Så nu har vi övat på det hela veckan, men nu är han hemma vid förhållandevis gott mod och käkar morötter istället för morsans kanelbullar - lagom glad över detta förståss ;-)

Hann även med en promenad med grannen på onsdagen och ett par besök i stan också under veckan.

Uppmuntrande nog damp ett löneöversynskuvert ner i brevlådan i slutet av veckan, som visade plus i kassan *tjihooo!* vilket jag blev extremt nöjd med eftersom jag inte har arbetat en enda sekund detta år. Känner mig glad över att jag har det jobb ocb den arbetsgivare jag har, helt plötsligt, så jag kanske inte ska känna nån panik över att börja jobba trots allt. Eller så är det bara ett knep för att få mig att känna mig bättre efter min sköna ledighet, vem vet... Det märks väl då jag börjar jobba *hehe*
Tillbringade även torsdagkvällen på matlagningskurs med hågade arbetskamrater, mycket trevligt! Vi lagade denna gången smalmat, som kursledaren Olle så vänligt hade satt ihop, vilket kan behövas efter julhelgen. Blev återigen förvånad över att man kan laga så god mat som är så smal =)

Med nytt smalt mod besiktade jag bilen på fredagen, vilket gick bra, och firade med en lunch på stan. Igen.
Stormandes mot helgen, konstaterade vi att det ju nyss var helg (?) och att julprylarna verkligen borde tas ner nu... vi har ju hela helgen på oss... =/
Lördagkväll och dom är inte borta ännu....

Ida "nej är ett jättekul ord och det är ajaj också" Holmquist har börjat producera tänder som en galning, och är därför icke rolig för tillfället. Förhoppningsvis lär hon sig använda dom också, och börjar tugga maten ordentligt istället för att tillämpa sluka-allt-helt-principen. Magen tar stryk då, men det sambandet har hon inte greppat än =/ Vi kämpar fortfarande med att få ungen att äta själv, men det går trööööööööööööööööögt. Det är roligare att kasta mat =/
En månad till dagis, och jag hoppas på ett mirakel då hon börjar där =)

Det var en snabbsammanfattning av veckans begivenheter, dags att ansluta till hockeysoffan, och en sjuk sambo (uuuuuuuuuuusch vad klen man kan vara......;-) Herregud.....)

Tjing!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Tiden går fort, tror jag sa det till dig när du gick med dina tankar om "evighetsperspektivet"...
Ja du -- du kanske får va glad över att du är hemma just nu, det är lite stökigt just nu med jobbet, med fack med arbetstagarorg. och annat, påverkar oss alla negativt tyvärr -- jag är såå....ja....njäe...orkar inte ta tag i det men jag vet inte vart det bär faktiskt...vi får be om det bästa...
Anyway...
Ber dig bara att njuta, dagistid är en helt ny epok! Det kommer att hända mycket med Ida, som ni bara står vid sidan av och betraktar!
*kram*