Jag ÄR en pysslare, vare sig jag vill det eller inte. Det kommer fram väääldigt mycket nu till jul...
Panduro är min favvobutik, och det känns som om jag har kapat av ena armen när min symaskin är trasig. Det är den nu, och jag surar över det varje dag.
Då får man hålla till godo med pärlorna, min nya hobby under mammaledigheten, men det ska ärligen sägas att smyckesförrådet här hemma håller på att bli mer än överfullt, så jag måste hitta på nåt annat tyvärr. Eller hitta på nånstans att göra av dem. Jag skulle gladeligen göra smycken åt andra människor som tycker det är kul, men då slår min norrländska jante-grundinställning till, och jag inser dessutom att jag aldrig har varit speciellt bra på att marknadsföra mig själv eller det jag gör.
VARFÖR är man sån?
Samma sak på anställnignsintervjuer.
"jaha, och vad är du bra på då?"
?????????????????????????????????
"Ja du....."
Jag har ju ofta tänkt ut smarta saker att säga i ett sånt läge tidigare, men då jag väl sitter där så kan jag liksom inte säga det högt. Finns det hjälp för sånt här????? Need it!!!
Ett under att jag har fått jobb nån gång överhuvudtaget.
Veckan rusar annars fram med blixtens hastighet. I måndags yrade jag runt efter parkeringsplatser och kattmat halva dagen, och i går var det promenad inkl obligatoriskt fika med granntjejerna. Najs.
Idag svängde vi våra lurviga på stan igen, Jessica, Ida och jag.
Men julklapparna är iallafall klara =)
Så klara att jag har till och med fått tillverka en julklappssäck året till ära, eftersom det blev lite många... Skyller på Ida =)
Eller ja, Idas mormor var tvungen att tillverka en julklappssäck, eftersom min symaskin ÄR TRASIG!!!! *morr*
(Get over it, kvinna, och laga den!!!! Jaaaaaaaaaaaaaa, jag ska.....snart....)
Och imorn är det torsdag, och då ska vi luncha med Anneli (i väntans tider, nedkomst i början av januari) och på fredag är det jullunch på jobbet, som de har varit vänliga nog att bjuda in mig till (Tack för det! Trevligt!!!) Ida "jag-orkar-inte-med-mig-själv-eftersom-jag-inte-sover-som-jag-borde" Holmquist har varit ett djur ett par dagar (tänder? magen? annat? who knows!!!) men idag har det lugnat sig så om hon uppför sig under resten av veckan så får hon nog följa med.
Laddar för ännu ett avsnitt av Bonde söker fru (herregud att jag överhuvudtaget ser detta programmet...Inga ursäkter....) och pysslar lite till.
tjing!
Det funkar också
8 år sedan
1 kommentar:
I'm pysslare yes I am.......
Ja du vet att lägga ut smyckena på nätet är kanske en idé. Tror du skulle bli av med en del smycken.
Kramar
Skicka en kommentar